ako vznikla značka Schwarzkopf
V roku 1898 sa podarilo Hansovi Schwarzkopfovi vytvoriť na tú dobu veľmi priekopnícke produkty vlasovej starostlivosti. Keďže mali úspech a dámy ich s obľubou používali, začal v roku 1930 ako  prvý na svete budovať obchodné vzťahy s kaderníckymi salónmi a kaderníkmi. Tak položil základy pre vznik značky, ktorá dodnes nesie jeho meno a poznajú ju kaderníci na celom svete – Schwarzkopf Professional.
Zakladateľ značky Hans Schwarzkopf sa narodil v roku 1874 v Gdaňsku, na území dnešného Poľska. Vyštudoval lekárnictvo a potom si otvoril malý obchodík v nemeckom  Berlíne. Úplne prvý šampón, ktorý vyrobil v roku 1903, bol suchý. Nasledoval prvý lak na vlasy a potom globálne preslávené farby na vlasy. Nanovo definoval krásu a odštartoval príbeh značky.

V sučasnosti značka Schwarzkopf pre bežné používateľky a značka Schwarzkopf Professional pre profesionálnych kaderníkov patria spoločnosti Henkel. Ide o jedny z medzinárodne najúspešnejších značiek. Ak chcete vedieť o nich viac, ponúkame míľniky na ceste k súčasnosti:

1898

Hans Schwarzkopf, chemik a lekárnik, otvoril obchod „Farby, drogéria a parfumy“ v Passauer Straße v Berlíne-Charlottenburgu. Už v tom čase predvídal, že obchod vytvorí základný kameň pre jednu z najvýznamnejších spoločností zaoberajúcich sa starostlivosťou o vlasy na svete.

1903

Prvá inovácia na seba nenechala dlho čakať. Hans Schwarzkopf uviedol na trh pudrový šampón. Stál 20 nemeckých Pfennige (halierov) – vrecko, bol rozpustný vo vode a okamžite sa stal obľúbenejším ako vtedy dostupné tuhé vlasové mydlá. „Šampón s logom čiernej hlavy“ sa okamžite stal hit.

1927

Ďalší prevrat pre spoločnosť Schwarzkopf nastal uvedením prvého tekutého šampónu na európsky trh.

1933

Nasledoval prvý nezásaditý šampón bez mydla na svete. Onalkal je považovaný za matku všetkých moderných šampónov. Okrem vlasovej starostlivosti tiež rozšírili rad ondulovacích produktov.

1947

Pod názvom Onaltherma uviedol Schwarzkopf na nemecký trh prvý produkt na onduláciu za studena. Produkt vyčaroval vlny bez nutnosti použiť takmer 100 stupňové teplo. Súčasne uviedli Poly Color farby pre koncových spotrebiteľov.

1949

Schwarzkopf uviedol na nemecký trh Schauma Creme-Schaumpon v tube. A s veľkým úspechom: Schauma sa stala stelesnením šampónu v Západnom Nemecku.

1955

Ženy sa už nikdy viac nemuseli obávať vetra či počasia, pretože lak na vlasy Taft je ako „tekutá vlasová sieťka“. V krajine, ktorá slávi povojnový Wirtschaftswunder (ekonomický zázrak) vzniklo dokonca nové sloveso – „taftovať“ – nasprejovať vlasy lakom.

1968

Schwarzkopf uviedol Palette Color Shampoo. Farby na vlasy z radov Palette sú stále v ponuke a naďalej ponúkajú zákazníkom skutočný zážitok z farby.

1974

Zaviedli: Metodickosť Schwarzkopf – nový systematický koncept týkajúci sa ondulácie.

1987

Ohľaduplný k životnému prostrediu: Schwarzkopf ako prvý medzinárodný kozmetický producent, reagoval na spoločensky relevantné témy, ako je ochrana životného prostredia. Drei Wetter Taft je lak na vlasy plnený bezfreonovými hnacími plynmi.

1995

Spoločnosť Henkel, sídliaca v Düsseldorfe, prebrala značku Schwarzkopf a stala sa jedným z vedúcich poskytovateľov produktov vlasovej starostlivosti v Európe.

1998

Schwarzkopf oslávil 100. výročie uvedením ďalšieho inovatívneho produktu: Re-Nature je prvá samopigmentovacia farbou na sivé vlasy. Receptúra, ak je vystavená vzdušnému kyslíku, vracia vlasom prirodzenú farbu.

2004

Do európskych obchodných reťazcov uviedli got2b – značku, založenú na stylingových trendoch z ulíc.

2007

Armin Morbach vytvoril nové Schwarzkopf Looks. Profesionáli z radov kaderníkov prevádzajú horúce trendy do nositeľných účesov, rovnako očarujúcich i moderných. Účesy fotia medzinárodní velikáni, napríklad Patrikom Demarchelier.

2016

Vyzdvihujeme ženy: Schwarzkopf uviedol charitatívnu iniciatívu Million Chances. Spoločne s lokálnymi a medzinárodnými neziskovými organizáciami, predstavil projekty, ktoré podporujú dievčatá aj ženy po celom svete v budovaní úspešného života.

2017

Schwarzkopf odhalil najnovšie výstrelky v ošetrujúcich farbách:  ColorExpert kombinuje farebné odtiene s intenzívnou starostlivosťou. OMEGAPLEX technológia chráni v troch krokoch mikro väzby vo vnútri vlasového vlákna, aj počas farbenia. Výsledkom sú žiarivé farby a perfektne vyživené vlasy.

2018

Schwarzkopf je príkladný inovátor. Pri príležitosti 120. výročia založenia oslavuje značka individuálnu krásu kampaňou #createyourstyle. Ide o odklon od fyzických ideálov krásy. Dôležité sú diverzita, prirodzenosť a sebadôvera. Na čom naozaj záleží je, aby bol styling zábavou.

H&B