Krátky pôst, dlhý život. Tak jednoducho možno zhrnúť blahodarný vplyv, ktorý má na naše zdravie niekoľkohodinový alebo denný pôst. Nejde pritom o úmorné vzdanie sa potravy na niekoľko dní či týždňov. Zjednodušene povedané, ide skôr o načasovanie prvého, resp. posledného jedla dňa, aby telo, odľahčené od trávenia, získalo dostatočný čas na regeneráciu buniek.         

Najjednoduchším a najpopulárnejším typom krátkodobého pôstu je metóda 16/8, teda 16 hodín pôstu a 8 hodín prijímania potravy. Pôstnu fázu je najlepšie nastaviť tak, aby bola prepojená s dobou spánku, čím sa fáza hladovania znáša podstatne ľahšie. Kniha nemeckého autora Daniela Rotha Prerušovaný pôst poukazuje na zdravotnú prospešnosť krátkodobých hladoviek pre ľudský organizmus. Táto stravovacia koncepcia si získava čoraz viac priaznivcov po celom svete. Autor v knihe analyzuje jej výhody na základe najnovších vedeckých štúdií i svojich vlastných skúseností.

V knihe predstavuje aj ďalšie možnosti prerušovaného pôstu (18/6, 24-hodinový pôst), aby si každý mohol vybrať taký koncept, ktorý mu najlepšie vyhovuje a zároveň zodpovedá jeho životnému štýlu. Výhodou krátkodobých pôstnych fáz je ich flexibilnosť a variabilita, takže sa dajú ľahko prispôsobiť akýmkoľvek situáciám a okolnostiam.

Výsledným efektom tohto typu stravovania je nielen dlhodobé stabilné udržiavanie štíhlej postavy, bez akýchkoľvek výkyvov či jojo efektu, ale aj celý rad zdravotných benefitov, počnúc protektívnymi protirakovinovými účinkami, až po zvýšenie energetického potenciálu a mentálnu sviežosť. Prerušovaný pôst alebo krátkodobé hladovanie je jednoduchý a pre organizmus mimoriadne efektívny spôsob stravovania pre dlhodobé zachovanie fyzického i duševného zdravia.

Piper