Hľadáte spôsob, ako tráviť svoj voľný čas a zároveň žiť svoj život naplno? Každý rok objavujeme množstvo nových aktivít – trendy kváskovanie, otužovanie sa či spoznávanie okolia a prírodných krás.

Ponúkame pár tipov, ako sa motivovať a vrátiť k základom šťastného a zdravého života.

Hodina rozhovoru s blízkymi

Zavolajte blízkym a navzájom sa podporte. Kontaktujte priateľov alebo členov rodiny, s ktorými ste sa už dlho nepočuli. Byť v kontakte je dôležité na udržanie duševnej pohody a určite máte čo povedať aj spolužiakom a bratrancom, o ktorých ste už dlhú chvíľu nepočuli.

Dve veci, za ktoré ste vďační

Napíšte si, za čo ste vďační. Predtým, ako si ľahnete spať, zhodnoťte a spíšte si zoznam, čo sa vám podarilo cez deň zažiť a za čo všetko ste vďační. Zavalení prácou si mnohí ani len neuvedomujú, koľko toho v živote majú a za čo všetko môžu byť vďační.

Tri minúty smiechu

Pozitívne efekty smiechu a radosti zo života. Skúste si nájsť tri minúty počas dňa na smiech a zábavu.

Či už si pozriete zábavné video, zahráte spoločenské hry alebo budete zdieľať obrázky s kamarátmi.

Štyri farby na vašom tanieri

Spokojnosť prichádza zvnútra. Vyvážená strava je základ, preto by ste nemali zabúdať na zdravé jedlo. Doprajte si jedlo, ktoré vábi aspoň štyrmi farbami najmenej raz za deň.

Päť minút relaxu

Doprajte si oddych a čas pre seba. Niekedy je potrebné sa zastaviť, len byť a žiť v prítomnom okamihu. Z času na čas môže byť zložitejšie oddeliť prácu a súkromný život, ale je veľmi dôležité ostať uvoľnený. Zastavte sa na päť minút a sadnite si k oknu, na balkón alebo  do záhrady a zastavte nekonečný tok myšlienok a obáv.

Šesť pesničiek, ktoré nás robia šťastnými a motivujú nás

Hudba vás vždy povzbudí a dodá energiu. Pozitívna hudba vám určite pomôže ráno vstať a pripraviť sa na pracovný kolotoč. Počúvajte hudbu ako podmaz pri cestovaní do práce. Vypočutie najmenej šiestich obľúbených skladieb vás nabije energiou alebo dokonca povzbudí k tancu.

Sedem minút cvičenia

Pohybujte sa s radosťou. Každý si dokáže nájsť aspoň sedem minút denne na fyzickú aktivitu, akou je tanec na obľúbené pesničky, bicyklovanie alebo prechádzka. Vymeňte hromadnú dopravu alebo auto za svižnú chôdzu cestou na nákup alebo do prírody.

Osem hodín zdravého spánku

Spite ako bábätko. Dospelý človek by mal spať najmenej osem hodín denne, aby si dokonale odpočinul a zregeneroval telo. Vyvetrajte si v spálni predtým, ako si ľahnete do postele, odložte telefón a vychutnajte si ničím nerušený spánok.

Deväť strán knihy

Čítajte a vzdelávajte sa. Prečítajte denne aspoň deväť strán knihy, oddýchnite si a načerpajte nové nápady.

baileys