Na šľapky a podpätky radšej zabudnite!

Vedeli ste, aká obuv je najvhodnejšia na šoférovanie? V teste rôznej ženskej obuvi za volantom obstáli najlepšie bežecké tenisky!

Test podstúpila skúsená vodička, ktorá radí: nakupujte s rozumom, jednu obuv na MHD, na kávičky, či do kina a druhú, športovejšiu, do auta!

Čo učí autoškola?

Napriek tomu, že neexistujú žiadne predpisy týkajúce sa správneho obutia za volantom a jediné obutie, ktoré zákon o premávke spomína, sú bezpečnostné predpisy pre profesionálnych vodičov, je to téma nesmierne dôležitá a zaslúži si, aby sa jej venovala pozornosť. Najmä v prípade žien a ženskej obuvi. „Na nohu zodpovednej vodičky nepatria nielen extrémne vysoké podpätky, ale tiež sandále a šľapky, ktoré sa môžu z nohy vykĺznuť či zachytiť o pedál,“ hovorí Mária Halajová, PR manažérka značky Deichmann a účastníčka testu obuvi za volantom.

Podľa nej je dobrým zvykom mať v aute rezervný pár obuvi, ktorý si žena prezuje zakaždým, keď jej na šoférovanie módna trendová obuv nevyhovuje. „Ja sama takú obľubujem, no keďže týždenne prejazdím autom niekedy viac ako sedemsto kilometrov, vozím so sebou aj pohodlné, vzdušné, bežecké tenisky, s ktorými je šoférovanie jednoduchšie a bezpečné,“ delí sa o vlastnú skúsenosť z cvičiska Halajová.

Aké sú skúsenosti zo školy šmyku?

Nevhodnou obuvou môžeme predlžiť bežnú brzdnú dráhu, čo sa môže stať v núdzovej situácii osudné. „Sama som to vyskúšala. Môže za to strata citu v chodidlách, hľadanie opory v rýchlosti a nestabilnej obuvi na vysokom podpätku pri šoférovaní, ale aj príliš pevná obuv s hrubou podošvou a na platformách,“ vyratúva z rôznych situácií zapríčinených nevhodným obutím zodpovedná manažérka. „Obuv na vysokom podpätku sa môže zachytiť o koberček a podlahu. Mám na myslí najmä ihličky. Keď potrebujeme nohy prekladať z pedála na pedál, strácame v rýchlosti a v takej obuvi i stabilitu a potrebnú oporu pri zatlačení pedálov. Okrem toho, nosením podpätkov ničíme interiér pod sebou. Vlastne ničíme nielen auto, ale aj krásnu obuv zapieraním podpätkov do podlahy auta,“ konštatuje Halajová.

Kto nesie zodpovednosť za posádku?

„Skúsenosť, ktorú som nadobudla v škole šmyku, ma naučila, že obuv, ktorá nohu pevne neobopína, môže ohrozovať bezpečnosť posádky auta najmä pri núdzovom brzdení.Nevhodné sú na šoférovanie žabky, voľné sandále, obuv na vysokom podpätku i obuv s otvorenou špičkou a pätou zároveň. Naopak, veľmi vhodná je obuv na šnurovanie alebo iné bezpečné zapínanie. Napríklad tenisky, plátenky a poltopánky. Zaručujú optimálne držanie nohy a akurátne tvarovaná podrážka je dobrá opora, no zároveň nezbavuje nohu citlivosti na pedáloch,“ vymenúva ideálne varianty Halajová.

A my s ňou môžeme len súhlasiť. Najmä pri šoférovaní na dlhšie vzdialenosti dostávame nohy do nehybných a kŕčovitých polôh, a preto je komfortná obuv nesmierne dôležitá. Aj pri šoférovaní sa nohy potia, preto treba pozerať tiež na materiál, z ktorého je obuv vyrobená.„Vhodné sú priedušné materiály, tvarované a „soft“ stielky obuvi, v ktorých noha netrpí, nekĺže sa a dýcha. Nielen v mojom prípade obstáli najlepšie v teste jednoduché priedušné bežecké tenisky. Táto športová obuv je extrémne praktická a  využiteľná,“ dodáva na záver Mária Halajová.

Zdroj foto: Deichmann

CAMARI