Červená obuv podľa čínskej novoročnej tradície priťahuje prosperitu a blaho. V piatok 12. februára prejdeme podľa čínskej astrológie do nového Čínskeho roka, ktorý potrvá do 31. januára 2022. Vládu nad ním preberie čínske znamenie Byvola.
Znamená to, že nás čaká taký rok, aký je charakter zvieraťa. Takže nás čaká rok tvrdej práce, obrovského rešpektu a trpezlivosti. Obyvatelia juhovýchodnej Ázie veria, že ho treba privítať v obuvi červenej farby.
Energie podľa feng shui
Dôvodov, prečo si v najbližších dňoch zaobstarať nejaký pár červených krásnych topánok je viacero. No najzaujímavejší nájdeme práve vo východných kultúrach, kde pre tamojších ľudí znamená Nový rok nový štart, a tak si na začiatok Čínskeho nového roka kupujú nové červené topánky muži aj ženy, aby ich kroky viedli životom v šťastí a prosperite. Červená obuv podľa feng shui predurčuje nositeľa k jednoznačnému úspechu a ten sa všetkým v tomto období nesmierne hodí…
Opäť niečo z protokolu Ríma
V našich zemepisných šírkach boli stáročia červené topánky symbolom moci, vznešenosti a istým spôsobom aj nadradenosti. V čase Byzantskej ríše si červenú obuv mohli na nohy obuť iba traja ľudia – cisár, cisárovná a pápež. Pápež ju má v protokole predpísanú dodnes.
Aj Kocúr v čižmách obúval len červené
V červených čižmách chodil aj najznámejší kocúr na svete – rozprávkový Kocúr v čižmách. Jeho čižmy mali vyjadriť, že išlo o Pána kocúra, neobyčajného vynaliezavého a prešibaného, skrátka zo všetkého sa vykrútil a bol kocúrom šťasteny. Mimochodom, pôvodného a prvého kocúra v červených čižmách stvoril a svetu po prvýkrát predstavil v roku 1697 spisovateľ Charles Perrault.
Nie náhodné charaktery filmových postáv a farby ich obuvi
V roku 1948 zmenil pohľad na červenú dámsku obuv aj film The Red shoes alebo Červené baleríny – ide o baletný film z povojnového obdobia, ktorý je vo svojom žánre neprekonateľný. Povojnové obdobie nie je spomenuté náhodne. Po vojne sa mnohé krajiny spamätávali nielen z napáchaného zla, ale aj z vyššej zamestnanosti žien. Veru, nie je to tak dávno, čo ženám neprináležalo pracovať na kariére a dosahovať úspechy na vedúcich pozíciách. Červené baleríny, ktoré tvorcovia filmu zámerne obuli iba hlavnej hrdinke sa stali aj vďaka tomu filmu symbolom vášne, nespútanej ženskosti a úspechu.
Tak čo poviete, je to dostatok inšpirácii na to, aby sme konečne aj my, Európania, rozbili všetky tie pochmúrne farby v našich v skrinkách na obuv? K bezkonkurenčne najpredávanejšej čiernej a hnedej obuvi skúsme pridať aspoň jeden pár červených šťasteniek a verme, že s magnetom na šťastie sa nude kráčať ľahšie. Kým v Číne ide aktuálne o veľmi cenný tovar, v Európe nakúpite červenú obuv najrôznejšieho strihu dokonca aj v zaujímavých zľavách.
Zdroj foto: Deichmann