Slováci nie sú na kávu lakomí: Doprajeme si kvalitu aj špeciality

Slováci a Slovenky pijú kávu odlišne. Pre pánov je skôr silným životabudičom, dámy ju milujú ochutenú ako sladkú bodku za obedom. No či ide o mužov alebo o ženy, pre všetkých platí – za kvalitu sú ochotní si priplatiť.

Podľa spoločnosti Tchibo si Slováci radi vypijú šálku kávy a nevyhýbajú sa ani experimentom. Za kvalitnú, čerstvú a voňavú kávu sme ochotní si aj priplatiť a jej príprave radi venujeme potrebný čas. Kým muži majú radi kávu silnú a kvalitnú, dámy uprednostnia lahodnosť a atraktivitu nápoja, ako aj novinky. Ochutená káva im nahrádza sladký dezert po obede. Pánom chutia viac kávové koktaily s whiskey, bourbonom, Espresso Martini, dámy majú radšej kávu s čokoládou či šľahačkou. V chladných dňoch sú vyhľadávané kávy ochutené karamelom, likérom, šľahačkou, v lete zas ovocím a ľadom. Cestovatelia si pochvaľujú kávovú limonádu Mazagrande v plechovke, ktorou nahrádzajú energetické nápoje.

Ako spoznáte dobrú kávu?

Baristka Michaela Tomanová hovorí, že základom sú kvalitné zrnká. Vplyv na kvalitu kávymá pestovanie, zber, spracovanie, triedenie, praženie. A v neposlednom rade aj to, akým spôsobom chceme kávu pripravovať. „Ak máte drahú kvalitnú kávu, pražením určenú na filtrovanie a použijete ju na prípravu espressa, nebude vám chutiť, pretože bude výrazne aciditná a tak na ňu zanevriete. Pritom chyba nebola v káve, ale vo vašej nesprávnej príprave,“ objasňuje odborníčka Tchibo, čo je potrebné brať do úvahy pri príprave tohto obľúbeného povzbudzujúceho nápoja.

Hotová káva by podľa nej mala mať krásnu hustú krémovú penu, ktorá sa dá nabrať lyžičkou. Olejové škvrny na káve sú neprípustné. „Tá pravá káva nám ´pošteklí´ všetky zmysly a vyčarí úsmev na tvári,“dodáva baristka. 

Baristka odporúča: Tri osviežujúce špeciály na leto

V horúcich mesiacoch dobre padne za studena pripravovaná káva Cold Brew. Je sladšia, jej horkosť a acidita sú jemnejšie. Baristka Michaela Tomanová odporúča vyskúšať cold brew s citrónovou zmrzlinou a súčasne pozýva na ochutnávku na kávový bar do obchodov Tchibo, kde na vás počas letných mesiacov čakajú 2 kávové novinky: Espresso tonic Červený pomaranča Ľadové latte Biela broskyňa, ktoré potešia oči aj mlsné jazýčky. Nezabudnite sa zastaviť na ochutnávku!

Tip baristky Tchibo na za studena macerovanú kávu Cold Brew

 

Prísady:

  • 1 l studenej vody
  • 100 – 150 g nahrubo pomletej kávy Tchibo Privat Kaffee African Blue
  • kocky ľadu
  • miešacia nádoba a filter alebo French Press
  • pohár
  • prípadne mlieko, šľahačka… 

Príprava:

Pomletú kávu zmiešajte s vodou v nádobe alebo vo French Presse a nechajte lúhovať 12 – 16 hodín pri izbovej teplote. Vzniknutý koncentrát prefiltrujte a vychlaďte. Lahodnú kávu Cold Brew máte hotovú! Ochutiť ju môžete mliekom, šľahačkou či ovocím.                                                            

Užitočné informácie o spoločnosti Tchibo

Tchibo patrí k najväčším výrobcom kávy na svetea je vedúcou firmou na trhu praženej kávyna mnohých európskych trhoch. Tchibo je rovnako jedným z najväčších medzinárodne pôsobiacich maloobchodných predajcov. Jedinečný obchodný model spoločnosti Tchibo prepája pod mottom „Objavte jedinečný svet Tchibo“ kávovú expertízu a týždenne nové tematické kolekciespotrebného tovaru.Svoje výrobky ponúka Tchibo prostredníctvom viackanálového distribučného systému, ktorý tvorí sieť kamenných predajní Tchibo a internetový obchod www.tchibo.sk. Spoločnosť bola založená v roku 1949 v nemeckom Hamburgu, kde má svoje ústredie.

V Slovenskej republike pôsobí prostredníctvom TCHIBO SLOVENSKO spol. s r.o. od roku 1991 v segmente praženej a instantnej kávy pod známymi značkami Tchibo, Eduscho a Davidoff Café. Od roku 2008 rozvíja TCHIBO SLOVENSKO na slovenskom trhu obchodnú činnosť zameranú na predaj spotrebného tovaru Tchibo. Každý týždeň je uvedená do predaja nová kolekcia asi 30 výrobkov na určitú tému vo výbornom pomere ceny a kvality. Témy sa v priebehu roka striedajú a postupne zahŕňajú všetky oblasti: od kuchyne cez módu, šport, elektroniku, hračky, šperky až po záhradu. Kolekcie sú limitované a predávajú sa vždy výlučne do vypredania zásob alebo obmedzenú dobu. Popri týchto týždenne nových limitovaných kolekciách ponúka Tchibo aj dizajnovú kolekciu výrobkov na pôžitok z kávy, ktorá je súčasťou stálej ponuky siete obchodov Tchibo. Tchibo nezabúda ani na milovníkov domácej kvalitnej kávy – s domácim kávovarom Cafissimosi svoju obľúbenú šálku kávy môžete dopriať v pohodlí domova rýchlo, ľahko a profesionálne.

Spoločnosť Tchibo podniká zodpovedne.Dlhodobo sa angažuje v mnohých projektoch zameraných na trvalo udržateľnú produkciu kávy, bavlny či dreva a zaistenie zodpovedajúcich pracovných a životných podmienok malopestovateľov a pracovníkov v továrňach. Aktívne pomáha riešiť otázky ako globálne otepľovanie, ohľaduplné hospodárenie s vodou, pôdou, energiami a zdrojmi, zaobchádzanie s odpadom či zachovanie biodiverzity. Zapája sa do činnosti mnohých miestnych komunít.

 

 

H&B