ušetrili digitálnou komunikáciou už vyše 1000 stromov
- Milióny ušetrených dokumentov a obálok klientov Allianz zachránilo dvojhektárový les
- Takmer polovica klientov komunikuje s Allianzom elektronicky, pri nových klientoch je to sto percent
- Efektívnym nástrojom on-line komunikácie je portál Môj Allianz
Tisíce dokumentov, formulárov, poistných zmlúv či poistných podmienok a obálok, ktoré by skončili ako papierová korešpondencia, no vďaka elektronickej komunikácií zachránili už vyše tisíc stromov. Klienti Allianz – Slovenskej poisťovne ekologickým prístupom zachránili priemerný slovenský les o rozlohe viac ako dva hektáre.
BEZ PAPIERA NA VSTUPE AJ NA VÝSTUPE
Najväčšia poisťovňa na trhu za posledných desať rokov intenzívne investuje do bezpapierovej komunikácie a digitalizácia je jedným z jej základných pilierov. Pandémia tento trend ešte potvrdila a viaceré naštartované procesy urýchlila. „Nové poistné zmluvy uzatvárame výlučne bezpapierovo. Intenzívne sa venujeme zberu digitálnych údajov, teda e-mailov a mobilných kontaktov klientov, aby sme im dokázali poskytovať digitálne produkty a služby. Aj vďaka tomu dnes s už takmer polovicou
(45,6 %) klientov v portfóliu komunikujeme výlučne elektronicky,“ vysvetľuje
riaditeľ odboru organizačného riadenia Allianz Milan Belica.
Allianz digitalizuje aj vstupy a v súčasnosti až 94 % dokumentov, ktoré prichádzajú do poisťovne je v elektronickej forme, čo prispieva k udržateľnosti prostredia. „Stále viac požiadaviek klientov dokážeme sprocesovať elektronicky a bez dokladovania tak, aby boli automaticky spracované v reálnom čase. Klientom takto spracujeme napríklad žiadosť o zmenu na vozidle, zmenu spôsobu platenia, aktualizáciu kontaktných údajov klienta, aj storno zmluvy v poistení vozidiel,“ vymenúva M. Belica.
STROMY ŠETRÍME ON-LINE KONTOM MÔJ ALLIANZ
Dôležitým nástrojom digitálnej komunikácie je online konto Môj Allianz – portál, ktorý poisťovňa naplno spustila tento rok. Ide o osobný on-line účet, na ktorom má klient detailný prehľad o všetkých poistných zmluvách, dokumentoch, platbách, poistných udalostiach aj notifikáciách o ďalšom predpise poistného. „On-line konto Môj Allianz je veľmi intuitívne, jednoduché a klient si ho môže vytvoriť sám za niekoľko minút. Cez účet tiež nahlási poistnú udalosť, sleduje jej riešenie, pozrie si doterajšie škody. Na portáli neustále pracujeme a už v decembri na ňom pribudnú nové funkcionality,“ dodáva M. Belica.